طرز تهیه شیرینی هلالی فندقی
آموزش شیرینی های خوشمزه
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید

پيوندها
لوازم قنادی کیت کت
اسپرت اریو
اپشن اریو z300
کادو تولد

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان آموزش شیرینی های خوشمزه و آدرس amozeshsherenii.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





نويسندگان
ayda

آرشيو وبلاگ
مرداد 1396
تير 1396


آخرین مطالب
<-PostTitle->


 
پنج شنبه 15 تير 1396برچسب:طرز تهیه شیرینی هلالی فندقی, :: 11:30 :: نويسنده : ayda

 

 

شیرینی هلالی فندقی

 

آرد 1 لیوان  .  کره 125 گرم  .  پودر قند 1/3 لیوان  .  فندق خرد شده 1/2 لیوان

اسانس وانیل 1/4 قاشق چایخوری  .  شکلات تخته ای یا پودر قند مقداری برای تزیین

 

شیرینی فندقی

 

طرز تهیه : کره نرم شده در دمای اتاق ، اسانس وانیل و 1/3 لیوان پودر قند را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کرم رنگ و سبک شود سپس آرد را قاشق قاشق اضافه و مخلوط کنید ( با قاشق اضافه و مخلوط کنید ).

 

فندق خرد شده را به خمیر اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود ، با دست تکه هایی از خمیر بردارید و به شکل هلال حالت دهید ( اندازه هر خمیر کمی کوچکتر از انگشت دست باشد ، حجم خمیر پس از پخت بیشتر میشود ) ، همچنین میتوانید خمیر را به آرامی باز کنید و قالب بزنید.

 

شیرینی فندقی

 

 داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را با فاصله داخل سینی قرار دهید ، سینی را در فر با حرارت 180 درجه سانتیگراد که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است به مدت 15 – 20 دقیقه قرار دهید تا شیرینی ها آماده شوند.

 

شیرینی های پخته را پس از سرد شدن در پودر قند بزنید یا مقداری شکلات تخته ای را روی حرارت بخار ذوب کنید و روی شیرینی بریزید ، این شیرینی ها تا 1 هفته در دمای اتاق و ظرف دربسته قابل نگهداری میباشند.

 

نکته ها : بدلیل وجود کره خمیر شیرینی را ورز ندهید و به ملایمت با خمیر رفتار کنید ، میتوانید به جای 125 گرم کره از 90 گرم روغن جامد استفاده کنید ، اگر خمیرها پیش از قرار دادن در فر شل شده بودند 30 دقیقه داخل فریزر استراحت دهید تا سرد شوند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: